سیلیس و آنتراسیت و کاربردهای آ…

bar_chartتعداد مشاهده 234,386 بازدید کننده
سیلیس و آنتراسیت و کاربردهای آنفهرست مطالبسیلیس و آنتراسیت و کاربردهای آنسیلیس چیست؟مش بندی و جزئیات سیلیسترکیبات غیر فلزی و کریستالیمیزان مقاومت سیلیسکاربرد سیلیسمواد تشکیل دهندهخواص سیلیس چیست؟اهمیت سیلیس چیست؟سیلیس در ساخت و ساز چه کاربردهایی دارد؟آیا از سیلیس برای تولید سیمان استفاده می شود؟نقش سیلیس در سیمان چیست؟سیمان چه رنگی استسیمان ضد آب چیستسیمان طلایACC چیست؟ خرید سیلیس سندبلاست سیمانکاربرد سایندگی سیلیسوظیفه اصلی سیلیس چیست؟سیلیس چگونه تولید می شود؟چند نوع سیلیس وجود دارد؟لینکهای مرتبط:لطفا جهت استعلام قیمت آنتراسیت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸معدن سیلیس همدان   | سیلیس تصفیه آب  | سیلیس صادراتی سیلیس و آنتراسیت و کاربردهای آن   » سیلیس چیست؟…

سیلیس و آنتراسیت و کاربردهای آن

سیلیس و آنتراسیت و کاربردهای آن   » سیلیس چیست؟ سیلیس چه کاربردهایی دارد؟  سیلیس و کاربرد آن کاربردهای اصلی نانوذرات سیلیکا به عنوان یک افزودنی برای ساخت لاستیک و پلاستیک است. به عنوان پرکننده تقویت کننده بتن و سایر کامپوزیت های ساختمانی؛ و به عنوان یک پلت فرم پایدار و غیر سمی برای کاربردهای زیست پزشکی مانند دارورسانی و ترانوستیک.  سیلیس به عنوان دومین عنصر فراوان در پوسته زمین شناخته شده است.اکسید سیلیسیم sio2 یا سیلیس ترکیب شیمیایی است که به صورت خالص و یا به صورت ترکیب در کانی های سیلیکاته وجود دارد.

سیلیس چیست؟

سیلیس به عنوان دومین عنصر فراوان در پوسته زمین شناخته شده است.اکسید سیلیسیم sio2 یا سیلیس ترکیب شیمیایی است که به صورت خالص و یا به صورت ترکیب در کانی های سیلیکاته وجود دارد.سیلیس کانی غیرفلزی،سخت و بی رنگ و یا خاکستری تیره می باشد.سیلیس در انواع شکل های کریستالی و امورف وجود دارد.علت این تنوع به دلیل انعطاف پذیری اتصال در میان تتراهدرال های sio4 است.

 

مش بندی و جزئیات سیلیس

سیلیس جز اصلی ماسه سنگ و ماسه سیلیسی،کوارتز و کوارتزیت،بلور ،کریستال،تریپلی و نواکولیت،سیلیس مصنوعی و سیلیکون شیمیایی،کانی رسی،گرانیت،سنک چخماق و دیاتومیت است.نام سیلیسsilicon از واژه لاتین silicis به معنی flint سنگ سخت ،سنگ آتش زده یا سنگ چخماق گرفته شده است.سیلیس یک ماده معدنی بسیار مقاوم در برابر حرارت و فرایند شیمیایی است و همین خواص است که آن را به طور صنعتی برای انسان جالب ساخته است.اولین کاربردهای صنعتی سیلیس بلوری احتمالا مربوط به فعالیت متالورژیکی و ساخت شیشه در چند هزار سال قبل از میلاد بوده و این موضوع در طول تاریخ ادامه داشته است.

 

ترکیبات غیر فلزی و کریستالی

سیلیس کانی غیرفلزی،سخت و بی رنگ و یا خاکستری تیره می باشد.سیلیس در انواع شکل های کریستالی و امورف وجود دارد.علت این تنوع به دلیل انعطاف پذیری اتصال در میان تتراهدرال های sio4 است.سیلیس جز اصلی ماسه سنگ و ماسه سیلیسی،کوارتز و کوارتزیت،بلور ،کریستال،تریپلی و نواکولیت،سیلیس مصنوعی و سیلیکون شیمیایی،کانی رسی،گرانیت،سنک چخماق و دیاتومیت است.نام سیلیسsilicon از واژه لاتین silicis به معنی flint سنگ سخت ،سنگ آتش زده یا سنگ چخماق گرفته شده است.

 

میزان مقاومت سیلیس

سیلیس یک ماده معدنی بسیار مقاوم در برابر حرارت و فرایند شیمیایی است و همین خواص است که آن را به طور صنعتی برای انسان جالب ساخته است.اولین کاربردهای صنعتی سیلیس بلوری احتمالا مربوط به فعالیت متالورژیکی و ساخت شیشه در چند هزار سال قبل از میلاد بوده و این موضوع در طول تاریخ ادامه داشته است. سیلیس و کاربردهای آن

 

کاربرد سیلیس

سیلیس با توجه به کیفیت و درصد خلوص آن کاربردهای مختلفی دارد از جمله سیلیس ممتاز در صنایع شیشه و بلور ،کریستال،چینی سازی،کاشی و سرامیک،سندبلاست و رسوب زدایی،لعاب سازی ،دیوارهای پیش ساخته،سیلیس تصفیه آب و فیلترشنی،الیاف های نوری و ارتباطات استفاده می شود.در چینی سازی ،بتن های سخت،کفپوش های بتنی،چمن های ورزشی،تولید فروسیلیس،شالی های برنج،،سرامیک سازی،ریخته گری،فولاد سازی،چدن سازی،تولید سیلیکات سدیم،تصفیه آب استخر،تصفیه و زلال سازی استخرها و…کاربرد دارد.

مواد تشکیل دهنده

به طور کلی سیلیس جزو مواد اصلی تشکیل دهنده ی بسیاری از سرامیک ها و شیشه هاست.سیلیس خالص به عنوان سیستم مدل در مطالعات مربوط به سرامیک ها و شیشه هاست ،در نظر گرفته می شود.این ماده همچنین دارای استفاده های زیادی در کاربردهای فنی است.و یکی دیگر از کاربردهای مهم و اساسی استفاده در تصفیه آب و فیلترشنی می باشد و شرکت معدن سیلیس همدان با دارا بودن انواع سایزها و بسته بندی ها توانسته برای صنایع مختلف تامین و تولید کند.

 

خواص سیلیس چیست؟

برای سیلیس و کاربردهای آن خواص سیلیس شامل خواص شیمیایی و فیزیکی مانند سختی، رنگ، نقطه ذوب و جوش و واکنش پذیری است. سیلیس در شرایط نرمال دما و فشار یک ماده معدنی جامد و متبلور است.سیلیس و کاربردهای آن

 

اهمیت سیلیس چیست؟

سیلیس در سرامیک سازی و در ساخت شیشه استفاده می شود. سیلیکون یک نیمه هادی در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که الکتریسیته را هدایت می کند، اما نه به خوبی فلزی مانند مس یا نقره. این ویژگی فیزیکی سیلیکون را به یک کالای مهم در تجارت تولید کامپیوتر تبدیل می کند.سیلیس و آنتراسیت و کاربردهای آن

 

سیلیس در ساخت و ساز چه کاربردهایی دارد؟

مصالح و مواد ساختمانی کفپوش ها، ملات ها، سیمان، زونا سقفی، آسفالت و سایر مواد صنعتی همگی از سیلیس برای بهبود دوام و یکپارچگی سازه استفاده می کنند. از آنجایی که سیلیس در برابر آب و هوا، سایش و خوردگی مقاوم است، اغلب به عنوان درزگیر یا درزگیر استفاده می شود.

 

آیا از سیلیس برای تولید سیمان استفاده می شود؟

سیمان از طریق ترکیب شیمیایی کنترل شده ای از کلسیم، سیلیکون، آلومینیوم، آهن و سایر مواد تشکیل می شود. مواد متداول مورد استفاده برای تولید سیمان شامل سنگ آهک، پوسته، گچ یا مارن همراه با شیل، خاک رس، تخته سنگ، سرباره کوره بلند، ماسه سیلیس و سنگ آهن است.

نقش سیلیس در سیمان چیست؟

دوده سیلیس یک افزودنی عالی برای بتن است زیرا منجر به خواص مهندسی بهتری می شود. ترک های حرارتی ناشی از گرمای هیدراتاسیون سیمان را کاهش می دهد، دوام را در برابر حمله سولفات و آب های اسیدی بهبود می بخشد و استحکام را افزایش می دهد.

 

سیمان چه رنگی است

سیمان اساساً از چهار فاز معدنی تشکیل شده است: دو سیلیکات کلسیم، یک آلومینات کلسیم و یک کریستال مخلوط به نام فریت آلومینات کلسیم (C4AF). در حالی که سه ماده اول به صورت کانی های سفید خالص ظاهر می شوند، pureC4AF به دلیل محتوای آهن آن رنگ قهوه ای دارد. بنابراین از نظر تئوری، سیمان خالص قهوه ای خواهد بود.

 

سیمان ضد آب چیست

سیمان ضد آب نامی است که به سیمان پرتلندی گفته می شود که ماده ضد آب به آن اضافه شده است. سیمان آبگریز از آسیاب کردن کلینکر سیمان پرتلند با یک ماده تشکیل دهنده لایه مانند اسید اولئیک به دست می آید تا سرعت زوال زمانی که …

 

سیمان طلایACC چیست؟

سیمانaccکه با تکنولوژی پیشرفته مهندسی شده است، تنها سیمان ضد آب هند است. سیمان مرغوب با فرمول منحصر به فرد ضد آب، به عنوان سپری در برابر نشت آب از همه جهات عمل می کند و تضمین می کند که خانه شما در آزمون زمان مقاومت می کند.

 خرید سیلیس سندبلاست سیمان

شن و ماسه سیلیس شن و ماسه سیلیس یک محصول ساینده دانه ای مقرون به صرفه است که کاربردهای قابل دوام زیادی از جمله استفاده به عنوان یک محیط تصفیه آب، به عنوان یک ترکیب ترکیبی ضد لغزش و گاهی اوقات برای انفجار با جت آب دارد. Pan Abrasives استفاده از شن و ماسه سیلیسی را برای هرگونه کاربرد ساینده توصیه نمی کند.جهت خرید لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید.

کاربرد سایندگی سیلیس

ساینده های سیلیکا برای همه کاربردهایی که نیاز به ماسه با کیفیت بالا، تمیز و درجه بندی شده دارند، مناسب هستند. کاربردهای معمولی عبارتند از:

  • سندبلاست فولاد، بتن یا چوب در آماده سازی برای پوشش یا تعمیر سطح
  • سندبلاست بتن یا چوب برای به دست آوردن جلوه های معماری
  • سنگدانه برای ملات های سیمانی یا پلیمری، دوغاب ها و بتن ها
  • شن و ماسه قالب ریخته گری
  • ماسه کششی

 

وظیفه اصلی سیلیس چیست؟

سیلیس که معمولا به شکل کوارتز شناخته می شود، شکل دی اکسیدی سیلیکون، SiO2 است. معمولاً برای تولید شیشه، سرامیک و ساینده استفاده می شود. کوارتز دومین کانی رایج در پوسته زمین است. نام شیمیایی آن SiO2 است.

 

سیلیس چگونه تولید می شود؟

سیلیس رسوبی شکل آمورف سیلیس است (سیلیس دی اکسید، SiO2). این یک ماده سفید و پودری است. سیلیس رسوبی از طریق رسوب از محلولی حاوی نمک های سیلیکات تولید می شود. سه دسته اصلی سیلیس آمورف عبارتند از سیلیس تب زا، سیلیس رسوبی و سیلیکاژل.

چند نوع سیلیس وجود دارد؟

سه سیلیس دارای سه نوع کریستالی اصلی است: کوارتز (به مراتب فراوان ترین)، تری دیمیت و کریستوبالیت. انواع دیگر شامل کوزیت، کیاتیت و لشاتلیریت است. ماسه سیلیس در ساختمان ها و جاده ها به صورت سیمان پرتلند، بتن و ملات و همچنین ماسه سنگ استفاده می شود.

 

لینکهای مرتبط:

 

لطفا جهت استعلام قیمت آنتراسیت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

معدن سیلیس همدان   | سیلیس تصفیه آب  | سیلیس صادراتی

 

 

5/5 - (38 امتیاز)
Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

نوشته‌های پیشین
میکروسیلیکا
نوشته‌ی بعدی
میکروسیلیس چیست؟
keyboard_arrow_up
×

سلام!

من مشاوره فروش پاسارگاد سیلیس هستم !

واتساپتو روشن کن و آنلاین گفتگو کن ..

× گفتگوی آنلاین!