سیلیس سرامیک و کاشی

bar_chartتعداد مشاهده 20,231 بازدید کننده
سیلیس سرامیک و کاشیفهرست مطالبسیلیس سرامیک و کاشیمواد معدنی سیلیس خالصجهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸شرایط دمایی کوارتز و فلدسپاتکاربرد حرارتی سیلیس کوارتزمیزان تحمل کوارتز در حرارتجهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸فرایند تبدیل سیلیس به لعاب نسوزجایگزینی سیلیس حرارتسی نسوزسنگ آهک در صنعت کاشی سازیجهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸درجه بندی یا گریدهای میکرو ریز سیلیسپالت کیسه ها و بسته بندی سیلیسجهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸اصطلاح سیلیس معدنی،سیلیکات و شیشه سیلیسیسایر سنگ‌ها و کانی‌های حاوی سیلیس عبارتند از:جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸جایگزین پرکننده…

سیلیس سرامیک و کاشی

فهرست مطالب

سیلیس سرامیک و کاشی – اصطلاح سیلیس می تواند گمراه کننده باشد. درک تفاوت بین “معدنی سیلیس”، “سیلیکات” و “شیشه سیلیسی” مهم است. کوارتز بهترین نمونه از یک ماده معدنی طبیعی است که تقریباً دی اکسید سیلیکون خالص است (فراوان ترین کانی در سیاره زمین است). سایر مواد معدنی سرامیکی مانند فلدسپات و خاک رس حاوی مقداری سیلیس آزاد (کوارتز جانبی) هستند.

lavatesttiles2 پاسارگاد سیلیس

مواد معدنی سیلیس خالص

مواد معدنی سیلیس خالص (مانند کوارتز) نقطه ذوب بالایی دارند. در بدنه‌ها و لعاب‌های سرامیکی اکسیدهای دیگری برای تکمیل آن اضافه می‌شود، با آن سیلیکات می‌سازند یا شبکه بین ذرات کوارتز را اشغال می‌کنند. در مورد دوم سیلیس به عنوان یک “پرکننده” در نظر گرفته می شود (به عنوان مثال بدنه های سفالی چینی). جالب است که برخی از بدنه‌های سفالی با کاربرد خاص (و گران‌قیمت) جایگزین پرکننده سیلیس با آلومینا کلسینه شده می‌شوند، این امر باعث افزایش استحکام بدنه و کاهش انبساط حرارتی می‌شود.

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

شرایط دمایی کوارتز و فلدسپات

تک تک ذرات کوارتز انبساط حرارتی بالایی دارند (و انقباض مرتبط) و به طور قابل توجهی حجم خود را با عبور از نقاط دمای وارونگی در هنگام شلیک تغییر می دهند. این می تواند نوعی ترک خوردگی بدن به نام “دانتینگ” را ایجاد کند (زیرا فقط مقداری از سیلیس در مذاب شیشه فلدسپات حل می شود). ترک خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که ریز ترک‌ها از هر ذره میکروسکوپی کوارتز تابش می‌کنند و در ترک‌های بزرگ‌تر منتشر می‌شوند.

 

CERAMIC RAW MATERIAL پاسارگاد سیلیس

کاربرد حرارتی سیلیس کوارتز

بدنه‌های کوارتز بالا معمولاً برای ظروف و ظروف فر که باید تغییرات دمایی ناگهانی را تحمل کنند، نامناسب هستند. با این حال، این رفتار برای تناسب لعاب سودمند است، زیرا فشار را روی لعاب قرار می دهد تا از خراشیدگی جلوگیری کند. در عین حال سیلیس موجود در لعاب ها تمایل به حل شدن و تشکیل سیلیکات های با انبساط کم دارد که باعث کاهش انبساط لعاب می شود و همچنین از فرسودگی جلوگیری می کند. در هر دو مورد، پودر سیلیس با اندازه دانه کوچک سودمند است.

 

سیلیس سرامیک و کاشی

میزان تحمل کوارتز در حرارت

در حالی که راحت است فکر کنیم که ذرات کوارتز در مذاب لعاب حل می شوند تا با اکسیدهای دیگر ترکیب شوند و سیلیکات تولید کنند، واقعیت می تواند کاملاً متفاوت باشد. همانطور که اشاره شد، ذرات کوارتز در هیچ دمای معمولی سرامیکی ذوب نمی شوند، آنها باید توسط مواد دیگری که قبلاً ذوب شده اند در مذاب حل شوند. کامل بودن این به وضوح به اندازه ذرات، زمان، دما و سیالیت و ماهیت مذاب بستگی دارد. سفالگرانی که به آرامی و در دمای بالا آتش می زنند، کمتر تحت تأثیر این موضوع قرار می گیرند (کسانی که با سرعت کم و سریع شلیک می کنند، بیشترین تأثیر را دارند).

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

فرایند تبدیل سیلیس به لعاب نسوز

در صنعت که پخت سریع معمول است، لعاب های حاوی سیلیس باید آسیاب شوند. تامین SiO2 به شیشه از فریت ها یا مواد خامی که آن را راحت تر آزاد می کنند (مانند فلدسپات، ولاستونیت، پیروفیلیت) نیز کمک کننده است. بنابراین، لعاب معمولی ظروف سنگی با دمای بالا برای سفالگرها ممکن است 30 درصد سیلیس داشته باشد در حالی که لعاب صنعتی سریع آتش ممکن است فاقد آن باشد. اگر سفالگر هستید و یکی از لعاب های شما 30 درصد سیلیس دارد، واقعاً باید آن را آسیاب گلوله ای کنید. اگر در دمای پایین شلیک می کنید، این اصول از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

 

سیلیس سرامیک و کاشی

جایگزینی سیلیس حرارتسی نسوز

بدنه‌های سرامیکی سنتی با دمای بالا تا 30 درصد سیلیس دارند، در حالی که بدنه‌های کم آتش بسیار کمتر یا اصلاً (به دلیل ماهیت نسوز) دارند. با این حال، در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها برای به حداقل رساندن انبساط حرارتی، کیانیت، پیروفیلیت یا کانی‌های مشابه را جایگزین بخشی از کوارتز می‌کنند (به مقاله در استودیو پاتر جلد 28 #1 توسط پیتر سونگن مراجعه کنید). گریدهای ظاهری بسیار ریز سیلیس به تشکیل کریستوبالیت در بدنه های سنگی کمک می کنند (کریستوبالیت شکلی از سیلیس است که در دمای حدود 200 درجه سانتیگراد وارونگی خود را طی می کند).

 

Marmor look alike giver et regalt udtryk 1 e1660483216750 پاسارگاد سیلیس

سنگ آهک در صنعت کاشی سازی

وقتی سنگ آهک و سیلیس در بدن موجود باشد، می توانند واکنش نشان دهند و ولاستونیت را تشکیل دهند. این به استحکام مکانیکی می افزاید و در بدنه های کاشی مورد استفاده قرار می گیرد. برای نتایج بهینه، درصدهای نسبی باید در تعادل باشند و روش‌های شکل‌دهی و شلیک برای بهینه‌سازی اثر تنظیم شوند.لعاب های با دمای بالا می توانند 40 درصد یا بیشتر سیلیس داشته باشند، اگر شار کافی برای واکنش و تشکیل سیلیکات در دسترس باشد.

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

درجه بندی یا گریدهای میکرو ریز سیلیس

درجه بندی یا گریدهای میکرو ریز سیلیس دارای اندازه ذرات کمتر از 1 میکرون هستند، این به مراتب ریزتر از هر گرید سرامیکی سیلیس است (که 45 میکرون بزرگتر است). این گریدهای ریز در صنعت دیرگدازها برای پر کردن فضای خالی بین ذرات دیگر برای افزایش چگالی و کاهش میزان آب مورد نیاز استفاده می‌شوند.

 

سیلیس سرامیک و کاشی

پالت کیسه ها و بسته بندی سیلیس

هر یک از این کیسه ها دارای شماره دسته ای و مهر زمانی هستند، این یک تلاش چشمگیر برای ردیابی محصول توسط US Silica است. به نظر می رسد زمان یک بار در دقیقه تغییر می کند و از محاسبات ما، کارخانه آنها حدود 600 کیسه در ساعت تولید می کرد. آنها 60 کیسه سیلیس را روی یک پالت 3000 پوندی می چینند! تنها ماده ای که دریافت می کنیم بیشتر متراکم شده است.

 

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

 

اصطلاح سیلیس معدنی،سیلیکات و شیشه سیلیسی

اصطلاح سیلیس می تواند گمراه کننده باشد. درک تفاوت بین “معدنی سیلیس”، “سیلیکات” و “شیشه سیلیسی” مهم است. کوارتز بهترین نمونه از یک ماده معدنی طبیعی است که تقریباً دی اکسید سیلیکون خالص است (فراوان ترین کانی در سیاره زمین است). سایر مواد معدنی سرامیکی مانند فلدسپات و خاک رس حاوی مقداری سیلیس آزاد (کوارتز جانبی) هستند. با این حال، اینها معمولاً حاوی «سیلیکات» هستند، یعنی SiO2 از نظر شیمیایی با اکسیدهای دیگر ترکیب شده و کانی‌های کریستالی را تشکیل می‌دهند.

 

 

سایر سنگ‌ها و کانی‌های حاوی سیلیس عبارتند از:

آندالوزیت، باریت، ماسه ساحلی، بنتونیت، کلسیت، خاک دیاتومه، کائولن، سنگ آهک، میکا، پیروفیلیت، تالک، تری‌پلی، روتیل، ولاستونیت، زئولیت، ماسه زیرکونیوم، ورمیکولیت، ماسه سنگ و گرانیت. سیلیکا به صورت لیوان سیلیکات (به صورت سرخ شده) نیز موجود است.

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

جایگزین پرکننده سیلیس با آلومینا کلسینه

مواد معدنی سیلیس خالص (مانند کوارتز) نقطه ذوب بالایی دارند. در بدنه‌ها و لعاب‌های سرامیکی اکسیدهای دیگری برای تکمیل آن اضافه می‌شود، با آن سیلیکات می‌سازند یا شبکه بین ذرات کوارتز را اشغال می‌کنند. در مورد دوم سیلیس به عنوان یک “پرکننده” در نظر گرفته می شود (به عنوان مثال بدنه های سفالی چینی). جالب است که برخی از بدنه‌های سفالی با کاربرد خاص (و گران‌قیمت) جایگزین پرکننده سیلیس با آلومینا کلسینه شده می‌شوند، این امر باعث افزایش استحکام بدنه و کاهش انبساط حرارتی می‌شود.

 

 

آیا سیلیس سرامیک است؟

سیلیس فراوان ترین ماده روی زمین است و نام رایج مواد سرامیکی معدنی متشکل از دی اکسید سیلیکون (SiO2) است.

 

چرا از سیلیس در سرامیک استفاده می شود؟

برای سیلیکا سرامیک سیلیکا تا حدی به دلیل فراوانی استفاده می شود، اما عمدتاً به دلیل خواص مهم آن در دمای ذوب نسبتاً بالا در حدود 1700 درجه سانتیگراد و توانایی مقاومت در برابر فشارهای بالا با پایداری ابعادی خوب در دماهای بالا هنگام تبدیل به آجر است.

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

چه نوع سیلیس در سرامیک استفاده می شود؟

زمینه. سیلیس (SiO2) معمولاً در طبیعت به صورت ماسه سنگ، ماسه سیلیس یا کوارتزیت وجود دارد. این ماده اولیه برای تولید شیشه های سیلیکات و سرامیک است. سیلیس یکی از فراوان ترین مواد اکسیدی در پوسته زمین است.

 

 

سیلیس در سفال چه کار می کند؟

در مورد عملکرد سیلیس در خاک رس و لعاب، آن را فراهم می کند ذوب، و یا عوامل شیشه ای در یک بدن رسی که اجازه می دهد تا مواد به هم ذوب شوند. با این حال، سیلیس دارای نقطه ذوب نسبتاً بالایی است، بنابراین اغلب باید با افزودن مواد دیگری که آن را می چرخانند تا در دماهای پایین تر ذوب شود، روان شود.

 

سیلیس شیشه ای است یا سرامیکی؟

به عنوان مثال، شیشه سیلیکا ترکیبی مشابه کوارتز (سیلیکا متبلور) دارد. با این حال، در شیشه، بلوک های ساختمانی (SiO 4 tetrahedra) به طور تصادفی مرتب شده اند. در حالی که کریستال های سیلیکا ساختار بسیار منظمی دارند. امکان تبدیل لیوان به سرامیک وجود دارد.

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

آیا سیلیس یک سرامیک پیشرفته است؟

به طور معمول، سرامیک های سنتی از سه جزء اصلی ساخته می شوند: خاک رس، سیلیس (چخماق) و فلدسپات. به عنوان مثال، آجر، کاشی و محصولات چینی. با این حال، مواد سرامیکی پیشرفته از ترکیبات بسیار خالص اکسید آلومینیوم (Al2O3)، کاربید سیلیکون (SiC) و نیترید سیلیکون (Si3N4) تشکیل شده است.

 

 

آیا کاشی و سرامیک خطرناک است؟

محصولات کاشی مخلوطی از خاک رس، ماسه سیلیس و سایر مواد معدنی طبیعی هستند که با آب مخلوط شده و در کوره ای با دمای بالا پخته شده اند. کاشی های پخته شده بدون بو، پایدار، غیر قابل اشتعال هستند و هیچ خطر فوری برای سلامتی ندارند.

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

آیا کاشی و سرامیک حاوی آزبست است؟

انتظار نمی رود کاشی های سرامیکی کف و دیوار تولید شده در آمریکای شمالی حاوی آزبست باشند. با این حال ممکن است آزبست را در برخی از دوغاب های کاشی و ماستیک های کاشی نازک و احتمالاً در کاشی های دست ساز که به عنوان بخشی از یک پروژه هنری با استفاده از خاک رس هنری ساخته شده اند، پیدا کنید.

 

کدام کاشی غیر سمی است؟

هیچ ماده شیمیایی مضری وجود ندارد و پرسلن هیچ گونه VOC (ترکیبات آلی فرار) منتشر نمی کند. فقط مطمئن شوید که دوغاب و چسب مورد استفاده نصابان شما نیز غیر سمی و عاری از VOC باشد. کاشی های چینی سرعت جذب آب بسیار پایینی دارند که باعث می شود نسبت به کاشی های سرامیکی در برابر رطوبت بسیار مقاوم تر باشند.

 

 

آیا کاشی و سرامیک تشعشع می کند؟

رادیونوکلئیدهای اولیه موجود در مواد خام سرامیکی و محصولات نهایی یکی از منابع خطر تشعشع در خانه های ساخته شده از این مواد هستند. با تعیین سطح فعالیت در این مواد، خطر رادیولوژیکی داخل ساختمان برای سلامت انسان قابل ارزیابی است.

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

چگونه بفهمم کاشی های من آزبست هستند؟

کاشی های کف مربعی نصب شده بین سال های 1920 تا 1980 به احتمال زیاد حاوی آزبست هستند. کاشی های سقف با آزبست اغلب مربع یا مستطیل بودند. آنها را می توان با علامت تجاری سوراخ سوزنی و ظاهر پودری شناسایی کرد.

کاشی سیلیس چیست؟

بیشتر کاشی ها از الیاف سیلیس ساخته شده اند که از شن و ماسه مرغوب تولید می شوند. سیلیس یک عایق عالی است زیرا گرما را به آرامی منتقل می کند. وقتی قسمت بیرونی کاشی داغ می‌شود، گرما زمان زیادی طول می‌کشد تا از طریق بقیه کاشی به پوست شاتل برود.

آیا کاشی و سرامیک سیلیس دارد؟

برای کاشی های سیلیکا سیلیس کریستالی (گرد و غبار قابل تنفس) یک ماده معدنی طبیعی است که در بسیاری از مصالح ساختمانی مانند سنگ، خاک، ماسه و سنگ های مهندسی یافت می شود. مقدار سیلیس کریستالی در محصولات می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال: سنگ مهندسی: 80 – 95٪ کاشی و سرامیک: 5 – 45٪

 

 

چرا سیلیس اینقدر مهم است؟

سیلیکا کاربردهای صنعتی گسترده ای دارد از جمله استفاده به عنوان یک افزودنی غذایی، به عنوان مثال، عامل ضد تشکیل، به عنوان وسیله ای برای شفاف سازی نوشیدنی ها، کنترل ویسکوزیته، به عنوان یک عامل ضد کف، اصلاح کننده خمیر، و به عنوان یک ماده کمکی در داروها و ویتامین ها.

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

آیا در کاشی و سرامیک سیلیس وجود دارد؟

کاشی‌های سرامیکی غیر قابل اشتعال هستند، هیچ بو، بخار یا مواد شیمیایی آزاد نمی‌کنند و در شرایط عادی در هنگام نگهداری، جابجایی و نصب، برای سلامتی غیر خطرناک تلقی می‌شوند. کاشی ها از ترکیبی از خاک رس، فلدسپات و سایر مواد معدنی طبیعی ساخته می شوند که برخی از آنها حاوی سیلیس هستند.

 

 

سرامیک سیلیس چیست؟

سرامیک سیلیکا نوعی ماده سرامیکی است که حاوی ذرات کروی ریز به نام سیلیس است. این ذرات برای تشکیل یک ماده سخت و بادوام ذوب می شوند، که سرامیک سیلیکا را برای کاربردهایی که به سطوح بالایی از انعطاف پذیری نیاز دارند، مانند تجهیزات پزشکی و اجزای هوافضا، عالی می کند.

 

 

فرمول سیلیس در سرامیک چیست؟

برخی از سرامیک های چینی تخصصی ساخته شده از سیلیکات. چینی فنی. این اغلب از آلومینا و سیلیس (SiO2)·(Al2O3) ساخته شده است. ترکیبات آلی آنها کوارتز، فلدسپات، سنگ صابون و خاک رس (کائولین) است.

 

 

نمونه های سرامیک سیلیکات چیست؟

سرامیک های سیلیکات مانند مولیت، کوردیریت، استئاتیت یا سیلیکات آلومینیوم – که به طور خلاقانه و هوشمندانه استفاده می شود – پتانسیل کاهش هزینه های چشمگیری را ایجاد می کند و در کاربردهای متعددی استفاده می شود.

 

جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

 

سیلیکون چگونه در سرامیک استفاده می شود؟

سیلیکون توسط سازندگان سرامیک های فنی پیشرفته برای تولید مواد برای کاربردهایی با ویژگی های خاص، به ویژه مقاومت در برابر سایش و گرمای شدید استفاده می شود. اینها عمدتاً بر اساس ترکیبی از کاربید سیلیکون یا نیترید سیلیکون در فرمت های مختلف هستند.

 

شن و ماسه سیلیس برای چه در سرامیک استفاده می شود؟

سیلیس که به اندازه ریز آسیاب شده است، جزء بیشتر بدنه های رسی است و جزء اصلی لعاب های سرامیکی است. محصولات معمولی روزمره شامل ظروف غذاخوری، ظروف بهداشتی، زیور آلات و کاشی های دیوار و کف است.

 

 

لینک های مرتبط:

 

 

لطفا جهت استعلام قیمت انواع سیلیس کاشی و سرامیک تماس بگیرید: ۰۹۱۲۷۳۳۶۱۵۸

معدن سیلیس همدان   | سیلیس تصفیه آب  | سیلیس صادراتی

 

5/5 - (16 امتیاز)
Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

نوشته‌های پیشین
تعریف علمی سیلیس و دی اکسید سیلیکون
نوشته‌ی بعدی
سیلیس تصفیه آب چیست؟
keyboard_arrow_up
×

سلام!

من مشاوره فروش پاسارگاد سیلیس هستم !

واتساپتو روشن کن و آنلاین گفتگو کن ..

× گفتگوی آنلاین!